Dane wejścia w życie: 01.09.2025
1. Informacje ogólne
1.1. Regulamin określa zasady korzystania z Portalu oraz warunki zawierania Umów na odległość za pośrednictwem Portalu.
1.2. Przedmiotem działalności jest sprzedaż usług – sprzątania grobów, szczegółowy ich zakres, terminy realizacji oraz ceny Usług.
Usługi świadczone przez Usługodawcę wymagają zawarcia Umowy i akceptacji przez Konsumenta warunków określonych w Regulaminie. 1.3. Usługi są świadczone są za pośrednictwem Portalu www.mementolux.pl . Usługodawca posiada zarejestrowaną działalność gospodarczą w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej: True Nature Przemysław Radosz, ul. Mikołowska 9, 41-400 Mysłowice, NIP 2220759248, REGON 243291791. 1.4. Dane kontaktowe: tel.+48 725 756 309, e-mail: kontakt@mementolux.pl 1.5. Regulamin określa rodzaje i warunki świadczenia Usług na rzecz osób zwanych dalej Konsumentami, warunki zawierania i rozwiązywania omów, świadczenie usług, postępowanie reklamacyjne. 1.6. Usługodawca oferuje możliwość zamówienia Usług w formie jednorazowej, pakietowej lub indywidualnej przedstawionej na stronie internetowej www.mementolux.pl. 1.7. Usługi realizowane są na terenie miejscowości okręgu Śląska – w tym miejscowości: Katowice, Mysłowice, Jaworzno, Sosnowiec, Imielin.
2. Definicje.
2.1. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej – zakupu usługi na własny użytek.
2.2. Usługodawca – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna oferująca i wykonująca usługi w ramach prowadzonej działalności.
2.3. Opłata – określona należność pieniężna za świadczoną Usługę przez Usługodawcę na rzecz Konsumenta, której wysokość wskazana jest każdorazowo przy wybranej przez Konsumenta Usłudze.
2.4. Regulamin – dokument określający zasady świadczenia Usługi.
2.5. Portal – strona internetowa dostępna pod adresem https://mementolux.pl prowadzona przez Usługodawcę, zawierająca informacje związane z Usługą i formularz Zamówień Usługi.
2.6. Umowa – zgodne porozumienie zawierane między Usługodawcą a Konsumentem o świadczenie Usługi określające warunki współpracy.
2.7. Usługa – działalność świadczona przez Usługodawcę dla Konsumenta według wybranej Usługi.
2.8. Zamówienie – formalny dokument wypełniany przez Konsumenta dla Usługodawcy zawierający szczegółowe informacje o zamawianej Usłudze zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy.
3. Cennik, płatności.
3.1. Oferowane Usługi przedstawione są w cenach brutto w PLN na stronie www.mementolux.pl
3.2. Zamówienia Usług realizowane są w oparciu o wycenę i uiszczenie oraz zaksięgowanie opłaty za Usługę.
3.3. Dojazd do miejsca wykonania Usługi jest bezpłatny na wskazanym terenie miast – Katowice, Mysłowice, Sosnowiec, Jaworzno, Imielin. Na pozostałym terenie Śląska dojazd do miejsca usługi wynosi 20 zł.
3.4. Do każdego zamówienia wystawiane jest potwierdzenie zakupu usługi (paragon).
3.5. Formy płatności za Usługę: przelew na rachunek bankowy ING Bank Śląski 58 1050 1214 1000 0092 5317 3414,lub Blik-iem na numer telefonu 725 756 309.
4. Warunki realizacji Usługi.
4.1. Usługodawca oferuje Usługi drogą elektroniczną zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
4.2. Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia Usług zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, z uwzględnieniem zasad ochrony konsumentów i danych osobowych.
4.3. W celu złożenia Zamówienia, Konsument zobowiązany jest do prawidłowego wypełnienia formularza Zamówienia i podania wszystkich wymaganych danych.
4.4. Opłata za wybraną Usługę uiszczana jest z góry przed realizacją Usługi.
4.5. Umowa zostaje zawarta w momencie potwierdzenia i zaksięgowania środków na koncie bankowym Usługodawcy.
Konsument otrzymuje powiadomienie na adres e-mail z informacją o aktywacji Usługi oraz termin jej realizacji.
4.6. Usługodawca udostępnia następujące sposoby płatności:
płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Usługodawcy
płatność Blik-iem.(punkt 3.5).
4.7. Potwierdzeniem realizacji Usługi, jest wysłana Konsumentowi dokumentacja zdjęciowa „przed i po” realizacji Usługi na wskazany adres poczty elektronicznej lub na numer telefonu przez Konsumenta.
4.8. Usługi są wykonywane zgodnie z określonym terminem na Portalu, a w przypadku Usługi indywidualnej zgodnie z terminem ustalonym z Konsumentem.
4.9. Czynności mycia nagrobka nie będą wykonywane, gdy temperatura powietrza spadnie poniżej 0 stopni C. W okresie zimowym Usługa mycia nagrobka zostaje zamieniona na odśnieżanie.
4.10. Usługodawca dysponuje własnym sprzętem i środkami gwarantującym prawidłowe i bezpieczne wykonanie Usługi.
4.11. W ramach realizowanych Usług (w zależności od zamówienia złożonego przez Konsumenta) znajduje się:
- sprzątanie nagrobka i jego otoczenia,
- umycie na mokro (wodą) lub odśnieżenie tablicy i płyty nagrobka bez usuwania trudno zmywalnych zabrudzeń i przebarwień,
- umycie (wodą) krzyża lub innych elementów poziomych i pionowych grobu, poza okresem zimowym i temperatury poniżej 0stopni C,
- zebranie obumarłych kwiatów i wypalonych zniczy i ich zaniesienie do śmietnika na jednoznaczne życzenie Konsumenta,
- pielenie chwastów wokół nagrobka nie dalej niż 15 cm od nagrobka,
- zgrabienie liści,
- zebranie i wyniesienie śmieci do śmietnika,
- w przypadku kostki brukowej wokół nagrobka usługa będzie obejmowała zamiecenie i wyrywanie chwastów bez usuwania zabrudzeń.
4.12. Konsument jest zobowiązany do poinformowania Usługodawcy o szacunkowym stanie nagrobka i wytycznych do jego pielęgnacji.
5. Reklamacje 5.1. Konsument może złożyć reklamację w nieprzekraczającym terminie do 5 dni od wykonania Usługi. 5.2. Reklamacja sporządzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności powinna zawierać: oznaczenie Konsumenta umożliwiające jego identyfikację, określenie przedmiotu reklamacji wraz z uzasadnieniem przyczyny jej wniesienia, datę i podpis osoby zgłaszającej reklamację, dokumentację zdjęciową. 5.3. Adres na który należy złożyć reklamację wskazany jest w pkt. 1.4. 5.4. Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 7 dni roboczych od dnia jej wpływu.
6. Odstąpienie od umowy.
6.1. Konsument zgodnie z przepisami Ustawy o Prawach Konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. Z dnia 24.06.2014 r.) może odstąpić od umowy w terminie 14 bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
6.2. Konsument powinien złożyć wniosek o odstąpienie od umowy na adres e-mail Usługodawcy.
6.3. Wszystkie dokonane płatności w związku z odstąpieniem od umowy zostaną zwrócone niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
6.4. Prawo Konsumenta do odstąpienia od Umowy nie jest możliwe w przypadku wykonania przez Przedsiębiorcę usługi w pełni, potwierdzone przesłaniem dokumentacji zdjęciowej „przed i po”.
7. Informacje dodatkowe.
7.1. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Konsumenta, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa przyznającymi uprawnienia, to pierwszeństwo mają te przepisy.
